Pas op voor "Hypergenade" theologie!

Pas op voor "Hypergenade" theologie!

Christelijke Apologeet

1 год назад

15,131 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@jollygoodgordon5580
@jollygoodgordon5580 - 25.08.2023 22:21

God zegene je, broeder. echt jammer dat bijna geen kerken apologiek leren. ik ben een broeder die bijna 3 jaar bekeerd is nu, en ik wil me echt meer verdiepen in apologiek en mijn geloof ook veel beter leren verdedigen. ik sprak ooit met een pastoor en hij zei doodleuk dat theologie niet belangrijk is maar getuigen vanuit je eigen ervaring al genoeg is bij bijv evangelisatie. maar nu bedenkt ik mij''dat is best zwak, ik kan zeggen jezus heeft dit en dat gedaan in mijn leven. maar waarom zou een ongelovige mijn verhaal/testimonie moeten geloven, maar niet die van een hindoe, of moslim? want die kunnen letterlijk hetzeflde claimen te hebben ervaren in hun geloof, en in feite doen ze dat ook.''


en wat mij opvalt is dat het vaak christenen zijn die theologie niet belangrijk vinden, die zelf gebrekkige theologie hebben. ben tijdhe bij deze kerk geweest en voor deze reden en het feit dat ze ook aan valse, gebrabbel tongen doen(wat mij erg irriteerd) ga ik weg.
je videos helpen mij heel erg en bemoedigen mij ook. God zegene jou en je kanaal.

Ответить
@elenavelica7982
@elenavelica7982 - 25.08.2023 23:47

Dankjewel Chris,Gods zegen 🙌🙏

Ответить
@nickmasterist
@nickmasterist - 25.08.2023 23:48

Helder uitgelegd. Scherp verwoord.

Ответить
@jolien6071
@jolien6071 - 25.08.2023 23:56

Hallo,

Ik ben een christelijke jongere met autisme en heb erg veel behoefte aan duidelijkheid / duidelijke voorbeelden. Zou iemand wat praktische voorbeelden van levensheiliging/het afkeren van wereldse begeerten kunnen geven?

Bij voorbaat dank!

Ответить
@vizuz
@vizuz - 26.08.2023 01:20

Meest duidelijke stuk in het NT is m.i. in Matthew waar Jezus zich toch duidelijk uitspreekt tegen dit soort denkwijzen.

Matthew5: 17 Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets. I have not come to abolish them, but to fulfill them. 18 For I tell you truly, until heaven and earth pass away, not a single jot, not a stroke of a pen, will disappear from the Law until everything is accomplished. 19 So then, whoever breaks one of the least of these commandments and teaches others to do likewise will be called least in the kingdom of heaven; but whoever practices and teaches them will be called great in the kingdom of heaven. 20 For I tell you that unless your righteousness exceeds that of the scribes and Pharisees, you will never enter the kingdom of heaven.

Het is dus niet alleen een zonde om de geboden te breken, maar ook om anderen aan te sporen om het te doen. Wat dus precies deze bewegingen aan het doen zijn.

Ответить
@piggyware
@piggyware - 26.08.2023 10:46

Helemaal mee eens dat er wel inspanning nodig is, Jezus is het pad, maar vergeet er niet bij te zeggen dat iedereen dat pad zal bewandelen en worden gered. Vertel het goede nieuws. Ja, dat zal geen makkelijke weg zijn, het vlees wil niet sterven, maar onze Vader die zijn kinderen niet red, terwijl Hij wel die macht heeft? Onze Vader heeft alles zo gepland, Hij ziet het einde vanaf het begin en zag dat het goed was. God is liefde en wil dat iedereen gered wordt (1 tim 2:4). En als God het wil, dan gebeurt het ook. Of denk je dat die zogenaamde 'vrije wil' meer macht heeft dan God? Zelfs Satan kon Job niks aandoen als God dat niet wilde. Denk je dat God niet allang weet wat je zal kiezen? Dat hij jouw keuze niet zelf veroorzaakt heeft? Als God het niet heeft veroorzaakt, wie of wat is dan de oorzaak? Durf je te beweren dat er iets zal gebeuren dat God liever anders had gezien? Maar inderdaad, dat iedereen gered wordt, neemt niet weg dat we veranderd moeten worden. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk van God niet beërven. Oordeel is genade. Je kind straffen is liefde, God zou ons haten als hij ons niet zou oordelen en corrigeren. Iedereen op zijn tijd.

Ответить
@michielvdvlies3315
@michielvdvlies3315 - 26.08.2023 11:06

kan je ook een video maken over hypercalvinisme?

Ответить
@Pilot333
@Pilot333 - 26.08.2023 12:24

Sorry maar het is me nog steeds niet duidelijk wat ‘hypergenade’ is. Heb het woord ‘hypergenade’ ook nog nooit gehoord.
Alleen dat woordje al is belachelijk overigens. Want hoezo? Als je genade ontvangt, is dat niet compleet dan? Is hypergenade iets wat 101% is?….
De hele definitie ontbreekt aan je uitleg. Het is alsof je aanneemt dat je luisteraar wel weet wat ‘hypergenade’ is.
En je geeft 1 voorbeeld van een of andere meneer (prins)…. Wat zegt hij dan ? Ik hoorde je niets citeren.

Overigens evangelisten in NL praten veel maar hebben zelden hun hart open. Tenenkrommend sowieso. Ik beschouw evangelisten niet als christen omdat ze het zelf zeggen. Het zijn gewoon protestanten die overuren maken

Ответить
@evert1276
@evert1276 - 26.08.2023 13:21

Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde? Dat zij verre. Wij die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven?
Rom 6:1-2
Rechtvaardiging gaat nooit zonder heiliging

Ответить
@margreethakkerman4026
@margreethakkerman4026 - 26.08.2023 17:32

Hoi Chris, het is juist door het weten wie je bent in Christus en de genade van God aan het werk in je leven door de Heilige Geest dat je steeds meer een heilige levenswandel krijgt ipv te focussen op niet zondigen wat juist een trigger is om te zondigen, dat zegt Paulus bijvoorbeeld in Romeinen 7:7-11.Dus Zoon gefocust zijn ipv zonde gefocust zijn. Volgens mij is dat de kern van de genade theologie. Hypergrace is doorgeschoten daarin, dat erken ik, er zijn altijd extreme vormen, maar in de kern is het bijbels om vanuit de genade te leven, en te beseffen dat dat niet alleen de gratis gift van God tot redding is maar ook de kracht om heilig te leven. Verandering van binnenuit ipv andersom. Blessings.

Ответить
@famkeyser
@famkeyser - 26.08.2023 18:05

Toen ik zo 21 jaar geleden tot geloof gekomen was ben ik naar een conferentie geweest van jong en vrij o.l.v Marcel Gaasbeek en Constantijn Geluk….nou zo gelukkig was die conferentie niet, want zij brachten inderdaad deze leer en waren dus ook nauw verbonden met J. Prince. Ik herinner me nog dat ik helemaal in de war thuiskwam over de boodschap die ik daar hoorde. Gelukkig genoeg mensen om me heen die mijn verbazing begrepen en me adviseerde om dat wat gehoord was dat weekend direct te verwerpen!

Ответить
@dutchstreetpreacher
@dutchstreetpreacher - 26.08.2023 20:34

Wauw bedankt Heere voor deze bijbelse teaching.

Ответить
@dutchstreetpreacher
@dutchstreetpreacher - 26.08.2023 20:38

Heel herkenbaar. Ben regelmatig 'religieus' genoemt door mensen uit deze leer. Dank voor deze vid.

Ответить
@yokahyokah777
@yokahyokah777 - 26.08.2023 22:59

Fijn dat je het zo uitlegt. Dankje

Ответить
@arthurdevrome8925
@arthurdevrome8925 - 27.08.2023 00:23

Zonder levensheiliging is een zondaarsgebed zinloos.

Ответить
@stefan19793
@stefan19793 - 27.08.2023 11:25

Beste is in jezelf geloven rest is onzin!

Ответить
@marleensmeets3533
@marleensmeets3533 - 27.08.2023 11:29

Als je de Here Jezus intens liefhebt, dan heb je vanzelf berouw bij de minste zonde. Uit liefde wil je Hem gehoorzamen

Ответить
@manueldevries3555
@manueldevries3555 - 27.08.2023 18:11

Chris, Dank voor deze heldere uitleg. Zou je ook een keer een filmpje willen maken over jouw bijbelse visie op de grote verdrukking? Hoe zou dit er dan uit moeten zien. Verder jouw visie op de wereld na de wederkomst van Jezus. Is dit dan de nieuwe hemel en aarde? Want jij hebt aangegeven niet veel te zien in een letterlijk 1000 jarig rijk. Dankjewel!

Ответить
@JFskeezix
@JFskeezix - 27.08.2023 20:12

Ook in het Onze Vader worden we geleerd om dagelijks vergeving voor onze zonden te vragen. Daarnaast gaan sommige valse leraren nog verder door te beweren dat we niet alleen zonder zonde zijn, maar dat we zelfs nooit meer ziek kunnen worden. We hebben zogenaamd alles al ontvangen (bijv. Andrew Wommack leert dit) en hoeven alleen nog maar te claimen om t ontvangen, alsof God een soort snoepautomaat is...

Ответить
@hendrikdefoort5785
@hendrikdefoort5785 - 27.08.2023 22:26

Ik dank God voor jouw uiteenzetting

Ответить
@StefanReBorn
@StefanReBorn - 28.08.2023 07:33

Krijg de indruk dat je er niet heel veel van begrijpt helaas. Je bent welbespraakt en je zal ook goed geleerd zijn. Maar helaas komt het niet over dat je de Genade snapt.

Waarschijnlijk bedoel je het goed, maar de boodschap die je brengt klopt niet.

Ik Chris, ben geredt uit genade door geloof! Daardoor ben ik wederomgeboren en door wedergeboorte, ben ik een nieuw mens (die nogsteeds fouten maakt, zondigt), alleen ik heb een nieuwe identiteit, door de geboorte. En die identiteit is: de gerechtigheid van God, rechtvaardig,heilig en de Geest woont in mij, deel gekregen aan de goddelijke natuur (ik ben NIET GOD!).

Nu ik dus een nieuwe schepping ben. Past er dus nieuw gedrag bij mij, dat van een rechtvaardige, heilige, nieuwe schepping, waar Gods Geest in woont. Maar, ik moet nog veel leren, ondanks dat God mij nieuw heeft gemaakt, goed, heilig, rechtvaardig enz.

Dus goes gedrag (heiliging zoals je het graag noemt), vloeit dus voort uit wie ik nu ben, door Jezus! Maar in het proces van groei, is er Genade op Genade! Zal ik dan zondigen omdat de Genade toeneemt? Nee, want ik ben gestorven aan de zonde (macht) dus ik hoef niet meer te gehoorzamen aan die oude manier van denken, die niet past bij mijn nieuwe identiteit..

Gered, uit Genade door geloof! Niet door toewijding! Of wat dan ook😘❤️

Ps, geen regeltjes om naar te leven, maar Christus in mij die het regelt. Niet de 10 geboden die Hij mjj laat houden. Maar een nieuw gebod (liefde en geloof) geef Ik U, zegt Jezus! En dat staat op mjjn (nieuwe) hart geschreven.

Whoehoe dat is goed nieuws, dank U Jezus!❤🎉🎉🎉

Ответить
@StefanReBorn
@StefanReBorn - 28.08.2023 07:51

En nog iets Chris. (Er is te veel om op te reageren)

Over de rechterstoel voor Christus verschijnen word door heiligheids sprekers altijd mis/gebruikt om angst in te peperen. Maar wat een onzin. De context is namelijk een bemoediging en geen motivatie om maar hard je best te doen😅

Maar wij hebben goede moed en wij hebben er meer behagen in om uit het lichaam uit te wonen en bij de Heere in te wonen. Daarom stellen wij er ook een eer in, hetzij inwonend, hetzij uitwonend, om Hem welbehaaglijk te zijn.
2 Korinthe 5:8‭-‬9 HSV

Paulus zegt namelijk, we hebben GOEDE moed en meer behagen om juist bij Jezus te zijn! Waarom Chris? Omdat er geen veroordeling is voor hen die in Christus zijn. Uit Genade, door geloof! Whoehoe, niet uit werken (toewijding, goed gedrag of slecht gedrag!)

Vers 11, hsv. Daarom bewegen wij de mensen tor? GELOOF!! Waarom? Omdat een ieder die gelooft niet verloren gaat... niet door toewijding of wat dan ook

Hoop dat je er iets aan hebt, anders iemand anders die dit leest en weer bang gemaakt is...

Jezus heeft je lief, en Hij heeft beloofd, nooit zal Hij je meer verlaten of loslaten!❤

Ответить
@verbridge23
@verbridge23 - 02.09.2023 21:10

Garmatische geloof, opwekking is de valse leer, zelfde met de reformatorische leer.

Ответить
@CR-wb9db
@CR-wb9db - 10.09.2023 22:47

Dankje!

Ответить
@CR-wb9db
@CR-wb9db - 10.09.2023 22:51

Je weerlegd echt al m’n vragen waar ik steeds tussen heen en weer Ping Pong 🥹🎉🕊️ amen ik hoop echt dat ik hier in kan blijven! Echt ik vind dit onwijs toffe duidelijke video’s

Ответить
@JHWHGRACE
@JHWHGRACE - 12.10.2023 12:12

dit is een goede uitleg over de rechtvaardiging en genade. gisteren nog een bijbelstudie hierover gehad waar de nadruk alleen lag op de genade door het offer van de Here Jezus.
moeilijk om dit te bespreken in een gemeente waar het woord van de voorganger alleen wordt beaamd

Ответить
@yesfromthenozone892
@yesfromthenozone892 - 11.11.2023 00:59

ze zijn aan de drugs, kun je bijna niet mee praten

Ответить
@yesfromthenozone892
@yesfromthenozone892 - 11.11.2023 00:59

er is een lagere en een hogere wet

Ответить
@kooskoeman8414
@kooskoeman8414 - 18.11.2023 23:42

Chris, wat jij zegt over Joseph Prince dat herken ik niet.
Hij zegt dat als je niet 'veranderd' gaat leven dat je dan mogelijk niet wedergeboren bent.
Over dat de wet slecht is. Dat zegt hij al helemaal niet. Maar mogelijk begrijp JIJ hem verkeerd?
Ik ben blij dat ik hem volg, want zijn preken hebben mij veranderd, ten zeerste ten goede.
Ik raad je aan om niet zo met beschuldigingen te strooien. Ik bedoel dit:
als ik jouw visie hoor over het duizendjarig rijk, dan is die M.I. ook niet naar de Schrift.
En dan kan ik jou ook wel een dwaalleraar noemen. Toch? Koos.

Ответить
@kooskoeman8414
@kooskoeman8414 - 20.11.2023 00:19

CHRIS! Ik heb gisteren 3x geprobeerd om een vriendelijk bericht bij deze video te plaatsen!
Ik heb je proberen te vertellen dat ik het niet met je eens ben, omdat het niet klopt wat je over Joseph Prince zegt. Maar goed.
Steeds werd het bericht verwijderd.
Ik heb dat eerder een keer gedaan n.a.v. commentaar van jou op een toespraak over Job van Tom de Wal. Dat bericht werd ook verwijderd.
Ik heb mij daarover 'beklaagd' bij jou. Maar jij liet mij weten dat jij nooit berichten verwijderd. En nou doe je het weer!!!!
Je kunt wel mooi praten dat we de wet te 'betrachten'. Je weet toch net zo goed als ik, wie de bron is van liegen?
Koos.

Ответить
@miked1550
@miked1550 - 14.12.2023 14:59

Persoonlijk ben ik het met je eens dat de hypergrace-beweging te ver gaat. Veel eigen inbreng, dwaalleer etc. Desalniettemin geloof ik met heel mijn hart dat redding een gratis geschenk is door het geloof. Iets wat we als christenen nooit mogen vergeten. We kunnen niet werken voor een gift en eeuwig is eeuwig. Daarom geloof ik dat eeuwige zekerheid absoluut waar is. Redding is gratis, discipelschap is kostbaar. Geloof zonder werken is dood, maar voor Gods troon kan je niet zeggen; ik heb geloofd omdat mijn werken dat hebben laten zien. Dat is vooralsnog een werk-evangelie. Ikzelf ben lid van een christengemeente waar wij vers voor vers door de bijbel gaan. Ik ben zeer blij en dankbaar dat God mij deze gemeente gegeven heb. Geen toevoegingen aan het woord, maar puur wat de bijbel zegt. Mijn advies aan alle christenen is om een bijbelgetrouwe gemeente te vinden die verkondigd dat redding alleen door het geloof is en dat levensheiliging van absoluut belang is in het leven van een christen. We zijn daar immers toe opgeroepen!

Ik kijk pas je video´s sinds deze week en ik zie de input en de liefde die je hebt. Ik ben nu ook de dialoog met de atheisten aan het kijken. Fijne dag broeder en Gods zegen!

Ответить
@TheCharleslucien
@TheCharleslucien - 25.01.2024 11:21

Hier in Nederland heb je de Redemption church. Zij dragen uit wat deze Joseph prins leert.

Ответить
@AaldertvanEssen1
@AaldertvanEssen1 - 11.02.2024 12:53

Fijn dat je ijvert voor het Koninkrijk van God. Moge je rijkelijk de zegen van de Here daarvoor ontvangen..
Maar zou het kunnen zijn, dat je in de zorg die je hier uitspreekt, Joseph Prince tekort doet?
Want hij leert wel degelijk vanuit de positionele en de praktische heiligmaking. Sta mij toe daar iets over te zeggen.
Wat betreft de positionele heiligheid houdt Prince ons terecht voor, dat de mens een zondige natuur had, die zondige daden voortbracht.
De zondige natuur is met Christus gekruisigd en is weggedaan.
We zijn met Christus opgestaan en kregen een nieuwe geest die uit God geboren is en daarom niet kan zondigen (1 Joh. 3: 9). Daarom zijn we met Christus verborgen in God en konden we de heilige Geest in-ons-wonend ontvangen. De heilige Geest ziet ons net zo heilig als Hijzelf is, anders kon die eenheid met Hem immers niet ontstaan en niet met Christus zijn verborgen in God.
Over de zondige daden die onze zondige natuur had voortgebracht leert Prince ons vanuit de Schrift::
- Onze zonden van de wieg tot het graf zijn vergeven door het lijden en sterven van onze Here, toen wij om die vergeving vroegen.
- God deed hierna de bestrafte zonden van ons weg, zover als het oosten is van het westen. Onze zonden komen dus nooit meer met ons in aanraking. Ook niet bij het oordeel.
- God gedenkt onze zonden nooit meer.
- We zijn zelfs bevrijd van een kwaad geweten. Je moet je er dus niet meer door laten aanklagen. Dat doet God ook niet, want Hij denkt zelfs niet meer aan onze zonden.
De praktische heiliging leert Prince wel degelijk. Hij leest ook geregeld in zijn diensten brieven voor van christenen die bepaalde zonden hebben overwonnen en daar de Here voor prijzen. En hij moedigt zijn gemeenteleden dan aan om ook aan heiliging te werken.
Prince vertelt ons vervolgens, dat als je bovenstaande heerlijkheden niet beleeft in je leven, je helaas vaak gaat proberen om de wet te houden en dan verschrikkelijk faalt, want wet prikkelt tot zondigen. Hierdoor dreig je als een gefrustreerd christen te gaan leven en probeert wellicht zelfs niet meer het zondige gedrag te overwinnen. Daardoor krijgt satan steeds meer voet in hun leven en hebben ze een ellendig leven.
Prince houdt ons daarentegen voor: wees doordrongen van de heerlijkheden die je in Christus door genade hebt gekregen. Leef vanuit het besef dat je een zondeloze geest hebt gekregen en de inwoning van de HG.
De dankbare aanbidding naar de Here voor deze ontspannende genade zal maken, dat je naar Zijn wil gaat leven en dan al snel bemerkt, dat je een zondeloze geest hebt die Gods wil wil doen en dat de heilige Geest je onderwijst en kracht voor deze heiligmaking schenkt. Zo werken we praktische heiligmaking uit.
Onze zondige ziel probeert ons dagelijks tot zondigen aan te zetten. Dat gebeurt! We hoeven dan volgens Prince niet elke keer de zonden te belijden, want dat hebben we voor ons hele leven al bij de bekering gedaan. We werden toen met Christus gekruisigd. Daarna stonden we als een nieuwe schepping met Hem op. Al het oude was voorbij. We moeten niet terugkomen op dat oude.
Maar we mogen dan de Here danken, dat Hij ook voor deze zonde al gestorven is en van daaruit met het Goddelijke LEVEN van onze zondeloze geest (Gods zaad) en de heilige Geest, de dood in ons gedrag gaan overwinnen. Als we begrijpen wat zonde is, dan zou je toch de hele dag bezig moeten zijn met belijden van zonden? Je zou niet meer aan werken toekomen. Maar door het lijden en sterven van onze Heiland mogen we nu aan het eind van de dag Hem danken, dat Hij voor alle zonden van die dag de straf al heeft gedragen. Je kunt hem ook aan het eind van de week danken. Of aan het eind van de maand. Of ........... Daarom zegt Prince: als je een keer oprecht vergeving voor je zondige natuur en je zondige daden hebt gevraagd, ga daar dan de rest van je leven Hem daarvoor danken, aanbidden en lof toe zingen.
Prince zegt met betrekking tot het belijden van onze zonden: waarom val je God lastig met zonden die al bestraft zijn, volkomen weggedaan en waar God Zelf nooit meer aan denkt en nooit meer op terugkomt?
Als je gezondigd hebt, niet in de eerste plaats denken "O, wat ben ik slecht, ik moet deze zonde toch nalaten". Als je dat doet blijf je gefocust op je probleem. Prince zegt: concentreer je meer op de oplossing, al je zonden zijn al vergeven en bestraft, God gedenkt ze niet meer, ga leven vanuit de blije, ontspannende zekerheid, dat je door genade alles hebt ontvangen om je zonden te overwinnen en ga vervolgens blij goede werken doen die Hij tevoren bereid heeft, waardoor je steeds minder zondigt. Overwin het kwade door het goede te doen. Zoals Prince het zelf zegt: goed geloven, leidt naar goed leven. Daardoor krijgt satan steeds minder "voet" in je leven. Dat is winst, want hij gebruikt tijdens je aardse leven die bestrafte zonde toch voor zijn doel. Hij wil stelen, slachten en verdelgen. Weder sta hem, vast in het geloof.
Als we voor Gods rechterstoel komen, worden we geoordeeld. Ja, maar niet aangaande onze zonden, want die zijn allemaal al bestraft. Ook bij het oordeel worden onze zonden niet meer aan ons gekoppeld. God kent die zonden niet eens meer. God straft onze zonden nooit twee keer, de straf kwam volkomen op Jezus neer. Prince zegt daarom daarover: je kunt met je reeds bestrafte en weggedane zonden je verlossing niet weg zondigen. Die bestrafte en weggedane zonden, kunnen in ons leven geen uitwerking meer hebben. Bestraft is bestraft. Weggedaan is weggedaan.
Wij zullen wel worden geoordeeld met betrekking tot wat we goed en slecht hebben gedaan ten aanzien van "goede werken die tevoren voor ons bereid waren. "Slecht" betreft dan onze nalatigheid: "Ik gaf je één talent, wat heb je ermee gedaan? Ik had goede werken voor je bereid, welke heb je uitgevoerd? En wat heb je met het begrip vergeving gedaan?" Op basis van het oordeel daarover ontvangen we meer of minder loon in de hemel.
Ik weet dat er mensen zijn die met het geloof te maken hebben, maar afgewezen worden.
Er zijn dwaze maagden, mensen die hun talent(en) begraven en mensen die het bruiloftskleed niet aan hebben.. Deze nalatigheden worden hun toegerekend. Doorredenerend op wat ik schreef moet de reden zijn: het waren geen wedergeboren mensen. Hun zonden waren niet vergeven omdat ze er niet oprecht om gevraagd hebben. Er was geen sprake van "onberouwelijke inkeer". Ze waren wellicht niet uit water en Geest geboren en mochten daardoor het Koninkrijk niet binnengegaan (Joh. 3: 5). Ze hebben alleen het Koninkrijk gezien en vonden dat onterecht voldoende. (Joh. 3: 3). Moge de Here mij door iemand, of vanuit Hemzelf, mij wijsheid hiervoor geven.
Overigens is de gedachtegang van broeder Wommack naar mijn mening net zo als ik hierboven voor broeder Prince schreef.
Dank je wel, dat je ruimte maakte voor een reactie. Moge de Here geven dat ik zelf verder groei door de reactie van anderen op mijn verhaal.

Ответить
@moniquekirton25
@moniquekirton25 - 16.03.2024 05:04

Mooi gedaan weer. Joseph Prince is a false teacher in many ways.

Ответить
@hermithermes6477
@hermithermes6477 - 23.04.2024 13:07

Hyper-Grace of Great Reset?

Als je enkel kijkt [virtual reality] en wat het doet met ons denken, dan zenden we in feite menselijke zintuiglijke informatie uit naar het bewustzijn. Zo dupliceren we waarnemingen via ons plagiaten-denken en handelen. Door via het Christus in u en u in Christus en de 'Goddelijke Vonk' ~ Klop op de Deur' in het hart hiervan bewust te zijn, kun je ontsnappen aan de matrix, derhalve de lagere dimensies van bewustzijn! Dit is de 'Great Escape' ~ 'Hyper-Grace' die niet onze ziel via de 'Greate Reset' van de duivelse machten o.a. WEF uitschakeld en dus ons niét machteloos doet worden.

"Christus in u en u in Christus" 🙏❤️

Ответить
@MrPvdb
@MrPvdb - 21.05.2024 09:53

Het woord "hypergrace" staat letterlijk in de Bijbel. Het probleem is niet hypergrace theologie, maar het niet onderscheiden van geest, ziel en lichaam. Dit probleem uit zich duidelijk door een dubbele taal: alsof christenen een dubbele persoonlijkheid hebben, zo van "Ik ben behouden, ja maar toch...", of "Ik heb het eeuwige leven, maar kan het verliezen". Hierop zegt de atheïst terrecht: "Je bent dus niet zeker dat je het eeuwige leven hebt." Vele christenen die zich ergeren aan "hypergrace" teaching, doen dit omdat ze (ook terrecht), zwaar tillen aan het begrip van zonden. "Je maakt het zonde probleem te licht!", is dan ook hun verwijt. Maar wat ze over het hoofd zien is dat: 1. Zij juist het zonde probleem te licht zien, alsof zij zelf, op één of andere manier, dit probleem in het christelijk leven kunnen oplossen! Ze zullen zeggen dat dat niet waar is, maar hun acties bewijst het tegendeel: "Je moet voordat je gaat slapen al je zonden belijden!", "Als je niet heilig leeft, verlies je je eeuwigheid!", etc. Deze houding bewijst dus dat ze denken mede-redders te zijn naast de Here Jezus zelf. Jezus heeft hen gered maar dus niet helemaal, want misschien ga je dus niet met de hakken over de sloot! Dat laatste bepaal je dus zelf door je eigen werken. Voor hen is het dus uiteindelijk toch Genade+ werken, ook al zien ze zich niet als katholiek! M.a.w.... 2) Zij maken het bloed van Jezus te licht!! Alsof één druppel van Zijn bloed niet voldoende was voor al onze zonden: verleden, heden, toekomstige zonden. (Weet dat toen Jezus voor jou stierf al je zonden nog toekomstige zonden waren!!) Het feit dat men geen onderscheid maakt tussen geest, ziel en lichaam blijkt ook uit het feit dat men niet uitlegt waarom je je juist aktief moet vernieuwen in je denken! Hun antwoord is "Omdat God je niet zo kan accepteren!", "Of God houdt er niet van dat je rookt!", etc. De nadruk ligt op "Je kan niet zo voor God blijven leven anders loopt jouw eeuwigheid in gevaar!". De focus is op jouw zonden als christen, en de oplossing van het probleem ligt bij jezelf. Dat terwijl God zelf zegt "Vervloekt is de man die op de mens vertrouwd!". Bij de anti-hypergenade mensen, ligt de nadruk op iit rigen macht God pleasen door te dealen met je eigen zonden. Als dat werkelijk kon, dan was Jezus niet gekomen! Dit is niet wat Paulus leerde en aangaf als reden om te worden vernieuwd in je denken. Zijn reden is duidelijk: 1. Omdat je vleselijke natuur, niet je echte natuur is die je van Christus hebt ontvangen door wederom geboorte. Je wilt niet tegennatuurlijk leven! 2. Omdat je niet als slaaf van de zonden door dit aardse leven wil. Dit zijn de waren redenen die Paulus aangeeft in Romeinen 6. Dit perspectief is geheel van de kaart of speelt nauwelijks een rol bij mensen die niet 100% de genade leer begrijpen. Genade is geen excuus om te zondigen. In tegendeel! Vol Genade helpt christenen juist om automatisch en op natuurlijke wijze als reactie op Zijn genade God nog meer lief te hebben en nog verder van zonden weg te blijven! Dat er mensen zijn die dit niet begrijpen en genadeleer als excuus gebruiken was al in de tijd van Luther en Calvijn. De perversie bestaat omdat het ware werd gepredikt. Het bewijs? Voor de Reformatie was er noch het ene, noch het andere!

Ответить
@jandijkstra7351
@jandijkstra7351 - 14.06.2024 15:46

Een goede Bijbelstudie is erg belangrijk.

Ответить
@nijntje4you
@nijntje4you - 22.06.2024 18:49

Hoe zit het dan met wat Paulus zegt, het goede dat ik wil doen, dat doe ik niet, maar het kwade, wat ik haat, dát doe ik.
Het is een valkuil als je teveel gaat hameren op het doen van goede werken. Dat kan ook gedaan worden vanuit het vlees. We kunnen elkaar niet oordelen over hoe we verandert zijn.
Het blijft zo'n lastig stuk, de Tegenstander haalt er altijd vergif uit.
Bedankt voor je uitleg, misschien kun je mij graag nog toelichten?

Ответить
@MyBeloved888
@MyBeloved888 - 09.08.2024 18:10

Helaas zijn dit geen dingen die ik herken uit het onderwijs van Joseph Prince. De letter doodt maar de geest maakt levend staat in 2Kor3:6 daarmee laat Joseph zien dat wij op eigen kracht niet kunnen voldoen aan de wet. Dat betekend niet dat de wet slecht is. Ook m.b.t. de andere verwijzingen, zou ik graag de passages willen zien/horen waarin Joseph dit beweerd.

Ответить
@abedejong6799
@abedejong6799 - 06.09.2024 20:33

De uitdrukking van hyper is ONBIJBELS, lijkt op het Nederlandse VINGERTJE

Ответить
@piepapuk3460
@piepapuk3460 - 22.10.2024 18:43

Misschien is door de liefde de wet vervuld maar daarmee niet afgeschaft.

Ответить
@piepapuk3460
@piepapuk3460 - 22.10.2024 19:01

In onze streng gergem zeggen we dan: de dagelijkse vernieuwing van ons leven.

Ответить