(Karı-Koca Muhabbeti / 20) Evliliklerde fikir tartışmaları, aşk ve ahlak

(Karı-Koca Muhabbeti / 20) Evliliklerde fikir tartışmaları, aşk ve ahlak

Ahmet Dönmez

1 день назад

5,552 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@Zafer_S_Yilmaz_1958
@Zafer_S_Yilmaz_1958 - 20.10.2024 14:00

Türk insanı, tartışmakla (discussion / debate ) ağız dalaşı yapmayı (argument) birbirinden ayıramadığı ve sesi daha yüksek çıkanı haklı gördüğü için sizin düzeyli tartışmalarınızı anlayamayabilir.

Ahmet'in söylemek istediği bence Amin Maalouf'un "Bir dinleri olduğu için ahlaka ihtiyaçları olmadığını düşünen" kişilerin varlığını anlatan söylemi.

Ответить
@sinankucuk2572
@sinankucuk2572 - 20.10.2024 14:03

Ben bir deist olarak sizleri dinlemek sizin tecrübelerini zi dinlemek hoşuma gidiyor

Ответить
@zaferdemir4680
@zaferdemir4680 - 20.10.2024 14:04

Yeme bizi! Katalog değil mi yani!!!

Ответить
@hakanyilmaz4076
@hakanyilmaz4076 - 20.10.2024 14:11

Bu yaptiginiza beraber konusabilmeyi tartisabilmeyi basarabilmek denir. Tebrik ediyorum ikinizi de.Bu konuda yuzde 10 un icine girmeyi basardiniz, cok degerli bir özellik bu
Yorumlarin bu kadar sert gelmesinin sebebi aslinda isveclilerin basardigi bizim ise basarmadigimiz seyi acikca ortaya koyan bir durum, isvec ailelerinde bu tarz konusmalar sizin yaptiginiz gibi yapilir, ama yorumlardan da görebildiginiz gibi bizim insanimizin kavga esigi cok dusuk, aslinda yorumlardaki insanlarin dedigi su, "benim yanimda olsa Reyhan hanimi dinlemeye devam etmek yerine saglam bir kavga ederdim "
Reyhan hanimin bir önce ki viodeoda kabul edemedigi ama aslinda butun ciplakligi ile önumuzde olan sey de bu , insanimizin aslinda ortadogulu psikolojisine sahip olmasi ,egitilmeye hala ihtiyaci olmasi , karsindakini neden sonuna kadar dinlemen ve saygi göstermen gerektigini daha cözememis olmasi . Tebrik ediyorum ikinizide

Bir konu var ; belki konusmak istersiniz,
8 yilda deneyimleyebildiniz mi bilmiyorum ama , "geneli" ahlakli avrupa toplumu ile "geneli"ahlaksiz yabancilar arasinda sıkışan az sayida ahlakli bir yabanci azinligi var. Surekli olarak, isvec toplumu icersinde ekstra bir bir gayret göstermek durumunda kaliyoruz . Aslinda buna mecbur degiliz ama konu öyle bir yere geliyorki bir yerde bunu ispat etmeye calisir halde buluyorsunuz kendinizi . Hep arada sıkışiyorsunuz bir sekilde, bu da duzelmeyecek bir konu ve bununla beraber yasamayi ögrenmek zorunda kalacaksiniz her ne kadarda tamamen heterojen bir yapiya sahip ABD de bile yasiyor olsaniz.

Ответить
@zelihaetoz5369
@zelihaetoz5369 - 20.10.2024 14:40

Toplumsallaşmamızın, ağırlıklı olarak, temel dinamiklerinden birinin takdir değil, tekdir olduğunu düşünüyorum; takdir derken de kastettiğim, karşısındakinin yapıp ettiği her şeyi onaylamak değil, 'kaale almak', gözardı etmemek, yok saymamak. Hakim ilke tekdir olunca sürekli bir hizaya getirmek söz konusu ve dolayısıyla öz-saygının, öz-güvenin inşa olması çok zorlaşıyor, hatta kimi durumlarda imkansızlaşıyor. Buradan da öfkeler birikiyor, derinleşiyor, deyim yerindeyse bir 'hınç birikim rejimi' ilişkileri kuşatıyor. Zamanını, zeminin bekliyoruz bize layık görülenin, reva görülenin karşılığını vermek için ve sorumluları değil, belki de bu rejimden ağzı yananları hedefe koyuyoruz. Oysa öz-saygı ve peşi sıra öz-güven sağlıklı ilişkiler kurabilmenin, kendini, haklarını savunabilmenin ve dolayısıyla farklılıklarıyla bir arada yaşayabilmenin temel zeminlerinden biri. BM çerçevesinde tüm ülkelerde yapılan ve belirli aralıklarla tekrar edilen 'Çocuğun Değeri' araştırmasının Türkiye'deki başı olan Çiğdem Kağıtçıbaşı, bu araştırmalar sonucunda ortaya çıkan gerçeği şöyle dile getiriyordu: Devlet itaatkar yurttaşlar istiyor, aileler de itaatkar çocuklar. Hal böyle olunca ne tartışmayı layıkıyla sürdürebiliyoruz ne de konuşmayı. Yurttaşlığımız da birey oluşumuz da aksak topal maalesef. Bir şeyler yazmak geliyor sizleri dinlerken, umarım zaman zaman kaptırıp yaptığım yorumlar rahasız edici değildir. Teşekkür ediyorum her ikinize de yaptığınız bu güzel muhabbetler için. Esenlikler diliyorum. Hamiş: bir iki a'da şapka olmalı, ancak yazarken bir türlü bulamıyorum şapkalı a'yı :(

Ответить
@kanber-mu6ig
@kanber-mu6ig - 20.10.2024 15:06

Ses tonunuz çok güzel ❤❤❤❤

Ответить
@osmanaydemir4002
@osmanaydemir4002 - 20.10.2024 15:06

Önceki tartışmanıza ek olarak çocuklarınız “Anne-Baba biz müslümanların büyük çoğunluğu anlatıldığı ve yazıldığı gibi ahlaki kriterlere uygun yaşamıyorken ateist ve diğer dinden olanlar daha ahlaklı” diye sordular mı? Benim çocuklarım bana sordu , verdiğim cevap onları tatmin etmedi.

Ответить
@muhammetakcay3597
@muhammetakcay3597 - 20.10.2024 15:08

Kadınlar zor ama muhteşem öğretmenlerdir. 🙏❤️🌹👏👏👏👏

Ответить
@lovelifeone1
@lovelifeone1 - 20.10.2024 15:09

Iyi inede fazla tartismayinda saytanin neler yapacaklari belli olmaz bazan sol bazanda sagdan gelir.

Ответить
@begumdemirel6416
@begumdemirel6416 - 20.10.2024 15:33

Reyhan hanım şaka mı yapıyorsunuz yoksa algı seviyeniz mi böyle? Geçen haftaki sohbeti yarıda bıraktım ve aklıma ilkokul ve anaokulu öğretmenlerinin şahitliği kabul edilmesin söylentileri geldi, haklı olabilirler diye düşündüm ilk kez. Gerçekten Ahmet Bey'in kastettiği şeyi anlamıyor musunuz, anlamamazlıktan mı geliyorsunuz?

Ответить
@vildandemirturk1428
@vildandemirturk1428 - 20.10.2024 15:46

Uzlaştığınıza sevindim ama .....?Reyhan Hanım yinede haksızsınız .

Ответить
@muzeyyenkaygisiz1368
@muzeyyenkaygisiz1368 - 20.10.2024 16:10

asil sorun reyhan hanimin cok bilmislik taslarken o birikime sahip olmamasi. Siradan sacma tepkiler veriyor. Dinlemeyi bilmiyor ve anlamiyor .

Ответить
@insaninsan2596
@insaninsan2596 - 20.10.2024 16:33

Bildiğim kadarıyla eşiniz kapalıydı açılma kararını nasıl aldı bu süreçte neler yaşadı bunun ilgili de program yapar mısınız

Ответить
@BilgeTube-o1d
@BilgeTube-o1d - 20.10.2024 16:38

Karı koca muhabbetini önemli buluyor ve özleyerek bekliyorum .Bazı konularda fikir ayrılıĝı olsa da bunu birbirinize empoze etmeden senin ki yanlış benim ki doĝru demeden bunu karşılıklı konuşuyor olabilmeniz işte doĝru bulduĝum bu yayınızı gülümseyerek ve severek izliyorum.Sevgiyle kalın.

Ответить
@slmnokyar
@slmnokyar - 20.10.2024 16:44

Reyhan hanimin daha onceden avrupalilarin insani tutumlarinin ya da pozitif insani ahlaklarinin biraz da yasadiklari cografyadaki sistemden kaynaklandigini belirtmesi hatta o sistemin gunun birinden kalkmasi durumunda gercek yuzleriyle karsilasilabilecegini ima etmesi yabana atilacak bir iddia degil.
Avrupa insanini yuceltme isini abartmamak gerekiyor.
Reyhan hanimin bu konuda hakli olabilecegini yasadigi avrupa ulkesinde kurallara o kadar uymaya calisip turkiye tatiline geldiginde avrupada asla yapmayacagi, yapmayi aklinin ucundan bile gecirmeyecegi seyleri tr'de yapan gurbetcileri gorunce anliyoruz.

Ответить
@okulbu4697
@okulbu4697 - 20.10.2024 16:50

Geçen progrmada "bunlar evli, çok doğal gayet güzel karı koca muhabbeti oldu, tatlı bir tartışma gerginlik de oldu" diye düşüdüm. Yanlış anlamalar dikkatimi çekti ama Reyhan hanıma haksızlık edilmiş, suçlayacak bir durum yoktu ki. Ahmet bey daha sakindi ama :))

Ответить
@elifgirgin9070
@elifgirgin9070 - 20.10.2024 16:53

Ответить
@allyuzun
@allyuzun - 20.10.2024 16:54

Çok iyisiniz, bizim millet alışmış “ yarim benim iki gözüm” diyip susmaya , susan kadına ya da kocasını pışpışlayan kadına.

Ответить
@banuakgul9720
@banuakgul9720 - 20.10.2024 17:09

Reyhan hanım çok şanslısınız

Ответить
@minebalcn8091
@minebalcn8091 - 20.10.2024 17:10

Reyhan hanım çok doğru söylüyor , önyargılı bir yaklaşım. Bunun sebebi de dogmalarla yetiştirilmiş olmamız

Ответить
@okulbu4697
@okulbu4697 - 20.10.2024 17:10

Tartışma kültürümüzün zayıf olduğu maalesef doğru.

Ответить
@emelonder1496
@emelonder1496 - 20.10.2024 17:22

❤❤

Ответить
@okulbu4697
@okulbu4697 - 20.10.2024 17:26

Ateistler ahlaksızdır anlayışı çok yaygın. Emine şenlikoğlu "Ateist ve deistler anne-babalarıyla evlenebilir' demişti. Reyhan hanım tabi ki bilmiyor değil, sadece isyan ediyor.

Ответить
@hakansağıroğlu-y1k
@hakansağıroğlu-y1k - 20.10.2024 17:27

Tartışmada herkes fikrini söyler dinleyenler istediğini kabul eder istediğini reddeder. Burda yanlış olan birinizin fikrinin doğruluğunu karşı tarafa kabul ettirmeye çalışmanız. Bu durum rahatsız edici.

Ответить
@Arsenalwholesale2019
@Arsenalwholesale2019 - 20.10.2024 17:33

Şahsen bana çok itici geliyor. Şimdiye kadar bir kaça defa denedim ama sonuna kadar dinleye bildiğim bir video yok. Hanımefendi Ahmet beyin altında ezildiği hissi var. İlk başta çocuklarıyla bir şeyler yapmaya çalıştı şimdi ise Ahmet bey ile kendini öne çıkarmaya çalışıyor. Giyimi konuşmasi çok erkeksi baskın aşırı feminist bir karakter gösteriyor. Ahmet bey bir uyum için bir çaba içinde

Ответить
@Glyy__
@Glyy__ - 20.10.2024 17:38

Tartışma kültürümüzün zarar gördüğü zaten eski TV kanallarımıza bakınca da eskiden ne kadar uzak kaldığımız anlaşılır. Eskisi gibi 32. Gün programları , universite öğrencilerinin katılım gösterdiği siyaset meydanı gibi programlar olmuyor. En basit ve normal olması gereken, farklı parti liderlerinin aynı programda tartışma düşüncesi bile herkes için uç bir hayal oldu.Bu da tartışma kültürümüze ister istemez yansıdı diye düşünüyorum. Farklı düşünerek tartışmayı insanların kavga olarak algılaması olayına ben de çok çok rastladım .
Reyhan Hanımın , babasından gizli okuma hikayesi detaylarını çok merak ettim .
Tanışma hikayeniz Türk sineması tadındaymış , çok romantik. Sosyal medya yaygınlaşınca , böyle, kaliteli , sanatsal ortamlar veya vesileler ile tanışma hikayelerine çok uzak kaldığımızdan olacak ki tanışma hikayenizi dinlerken ben de heyecanlandım.Orhan Altınbaran i😂😂

Ответить
@sureyildiz6377
@sureyildiz6377 - 20.10.2024 17:42

Tarkanin var ya sarkisi vereceksen huzur ver sistem nasil olursa Muhabbet artar mutluluk yayilir.eskiden misagir goderdik ve gelirdi .degerli hissederdi 9nsanlik .Misagir kabul edin tepsilerle gelelim.Toplumu mutlu edecek seylervanlatin fiilen b9 seyler daha yapin

Ответить
@Adagio_Minoratti_G.Vivaldi
@Adagio_Minoratti_G.Vivaldi - 20.10.2024 18:34

Ya Ahmet klasik eski Şakir tabi Hristiyan ve Yahudilerin ahlaksız olacağını düşünecek onların ahlakini almayın teknolojisini alın diyen Said Nursi necip Fazıl feytullah gülen biz böyle yetiştik. Türkiye’de suç işleyen herkese ne dediler dönme Yahudi dinsiz. Çünkü biri ahlaksızsa dininde sorun olmalı

Ответить
@aliaslan5755
@aliaslan5755 - 20.10.2024 18:36

Bu arada bilmiyorum biliyor musunuz ama aslında çok eski bir konuyu tartışıyorsunuz: iyiliğin kaynağı nedir? Din mi? Yoksa insanın kendi bilgi ve insanlık değerleri mi? Ben ‘iyi’ olmanın ‘iyilik’ yapmanın ‘kaynağının’ din olduğunu düşünenlerdenim! Yani eğer dinler olmasaydı biz yaratıcının bizden ne istediğini bu kadar açık saçık bilemezdik! Yine iyi insanlar olurdu belki, yine insanlık vicdanı kötülük yapmamayı tavsiye edebilirdi ama bu daha azınlıkta kalırdı diye düşünüyorum bu benim fikrim! Bunu şöyle açıklayabilirim, yavrularını beslemek için gidip bir ceylan avlayan aslan diğer bir açıdan başka bir ailenin annesini ya da babasını öldürmüş oluyor (ceylan ailesinin) ceylan ailesine göre aslan kötü, aslan ailesine göre ise aslan bir kahraman, evine yiyecek getiren. Aynı şeyi insana uyarlarsak çalan Çırpan insanları dolandıran çok para kazanan bir baba evlatlarını rahat içinde onlara iyi bir hayat standartı sunan bir baba çocukları için iyi bir babadır derdik eğer dinler olmasaydı (bence) ama şu anda böyle sahtekar bir babanın çocukları bile baba sen sahtekarsın sen hırsızsın diyebiliyor. Çünkü şu anda evrensel insan hakları kabul edilmiştir. Ben bu hakların kabul edilmesinde de dinlerin yüksek payı olduğunu düşünüyorum.

Ответить
@mihriban5923
@mihriban5923 - 20.10.2024 18:50

Neden müslümqn olamayanlar daha müslüman bence sistem daha korkutucu yada motıve edici bir şey . Din de ise Allah hemen ne ceza veriyor ne de ödül veriyor.dolayısı ile biz müslümanların içinde bir laçkalık var Allah affeder ya diyoruz geçiyoruz. Ama sistem öyle mi devletler hemen cezayı verir.birisini seni kameraya çeker ve polise şikayet eder.bı korku bile yetiyor insana.oysa Allahın her an gördüğünü çok çabuk unutuyoruz.çünkü anında müdahale etmiyor Allah

Ответить
@Yağmur-y6v
@Yağmur-y6v - 20.10.2024 19:30

🎉🎉🎉

Ответить
@guc_verinstagramadresimiz
@guc_verinstagramadresimiz - 20.10.2024 19:41

Ben tasa ve üzüntümü ancak Allâh'a arz ederim..."
YÛSUF SÛRESİ 86❤

Ответить
@adamnordin228
@adamnordin228 - 20.10.2024 19:53

Engellesene beni arkadaş. Niye önüme çıkıp duruyorsun?

Ответить
@esmas9363
@esmas9363 - 20.10.2024 21:43

Fikir Teatisi diyebilirsiniz tartisma yerine belki😅

Ответить
@ErenTestMogul
@ErenTestMogul - 20.10.2024 22:25

Nicholas Kristof and Sheryl Wudunn

Ответить
@Objektifbak558
@Objektifbak558 - 20.10.2024 23:26

Sizler fetö mensupları olarak binlerce, hatta onbinlerce insanı mağdur eden, islam, hizmet, himmet, eğtim, öğrenci diyerek mağdur edip ve kaymağını yemek için soluğu Avrupa'da, İsveç' te Abd' de aldıniz. Kökü dışarıda ki hıyanet şebekelerinin koynuna giridiniz.. şimdi utanmdan, sıkılmadan karı - koca hikaye anlatiyorsunuz. Hemde aydın, entelektüel, gazeteci adi altında. Yazıklar olsun. Ama şunu bulinizki iki cihanda de rahat yüzünü göremeyeceksiniz. İnanin buna. Sadece markutlar size inanmaya devam edecek.

Ответить
@bilgebilge8390
@bilgebilge8390 - 20.10.2024 23:51

Tartmak fikirleri cok guzel ama duygularida tartmak travmalara saygili olmak tartismak. Uzmeden, kirmadan, ikinci sinif muamelesi yapmamak. Arada bakiyoum ve yine Adem ile havva siniz bana gore! sevgiyle..

Ответить
@asasdaass
@asasdaass - 21.10.2024 00:01

twitterda bir kere söyle bir saka gormustum; ataturk un fotosu elinde sapka var altinda da bakin bu sapka yaziyor. tweet de söyle yahu adam hangi noktadan baslamak zorunda kalmis baksaniza:) sizde aynen böyle insanlara tartisma konusma nedir nasildir onu anlatmak zorunda kalmissiniz, uzucu.

Ответить
@gulsenuysal9189
@gulsenuysal9189 - 21.10.2024 00:28

ahlak dünyalık bi davranış, doğru davranırsan dünyalık işlerde daha rahat edersin karşılığı dünyada olan bişey. müslüman için ahlak ahiretlik bi mükafatlandırma aynı zamanda. müslüman ahlaki davranmaması dünyalık menfaatini zarara uğratmış oluyor. bizde öğrenilmemiş müslümanlık var. islam yeterince ne kadar öğrenilmiş. dünya menfaatlerini yasalar düzene sokar. yasalarının yaptırım gücüne bağlı genel toplum ahlakı daha doğrusu düzeni demek daha doğru. müslümanlıkda vericilik çok üst düzeyde olduğu için tabii bunun kullanımı da üst düzey oluyor. ahlakını kontrol edemeyenlerin oluşmasına neden olabilir ama ben bunun tamamen yasal yaptırımlanır uygulanışına bağlıyorum. ticari yasaların yeterli değilse yasal ticaret yapmıyorsan güvene dayalı durumda tabii ki aldatıcıları çok mümkün. aslında alaksızlık dünyalık menfaati riske atmakdır.

Ответить
@adildeniz6225
@adildeniz6225 - 21.10.2024 01:47

Karşılaşılan fenalıkları, kalıtım ve gizemin koşullarla biçildiği ömre sığmaz yaşam sınavınıın soru ve zorluk dereceleri olarak yaşayan ey Ahmet ve Reyan efendiler unutmayınızki,insandaki allah korusu,allahın hoşlandığı ve allahın hoşlanmadığı allah korkusu olarak iki çeşittir.allahın hoşlandığı allah korkusuna,karanlığa tutulan ışığın gereci olan kaliteli akılla ulaşılır.allahın hoşlanmadığı allah korkusuna ise,insandaki doğal yaratan korkusunu yaratanın hoşlanmadığı yaratan korkusuna çevirme gereci malumlarla ulaştırır karanlık.

Ответить
@behiret
@behiret - 21.10.2024 02:36

Reyhan hnmı dinlerken farkettim bi önceki videoda ben güzel bi dönemde güzel dürüst insanların arasında yaşayan yine yerlere çöp atmayan yine kırmızı ışıkta geçmeyen insandım Almanlar da temiz ahlaklı çalışkan düzgün insanlar çok etkilenmedim reyhan hnm gibi doğru tek ya kim yaparsa yapsın Ahmet bey gibi de telkinlerin etkisiyle en iyi biz değilmişiz bu insanlarda çok temiz evleri varmış iyi ailelermiş aile ilişkileri özellikle karı koca etkileşimleri gayette iyiymiş e hani bunlar vah tüh aman fenaydı öyle kulağım dolmuş öyle telkine gelmişim meğer 😅 Almanya olması gerekenin vucut bulmuş hali ❤vaktinde gelip gitmek gibi daha tasarruflu olmak gibi merkelin 20 yıllık elbiseyi tekrar tekrar giymesi gibi yöneticilerin sadeleği scholz stajyerlik zamanındaki çantayı kullanması hala ..sizdende isveç için devam videosu gelir sanmıştım bence gayette güzeldi izahınız normal ve hoştu

Ответить
@unsystunsyst1872
@unsystunsyst1872 - 21.10.2024 03:37

Reyhan hanım saksılara bayıldık ikisinide sizmi sectiniz

Ответить
@kenanyilmaz3150
@kenanyilmaz3150 - 21.10.2024 04:44

Ne kadar güzel iyi niyetli insanlarsınız….
Saçma sapan yorumlar üzerinden ciddi ciddi değerlendirmeler yapmışsınız… size de yakışan budur zaten….
Ama işin özeti sizin bu ekranda çizdiğiniz tabloyu hayatında 5 dakika bile yaşamamış insanların hasetlerinden mütevellit attıkları yorumlara aslında siz de biliyorsunuz da bile bile değerlendirme yapmışsınız… en güzel cevabı vermişsiniz 👏👏tebrikler size❤

Ответить
@senerbozac8643
@senerbozac8643 - 21.10.2024 05:19

neo kardashians

Ответить
@aliaslan5755
@aliaslan5755 - 21.10.2024 09:08

Reyhan hanım 29. Dakika 21. Saniyede söylemeye başladığınız cümleyi veya o anlama gelecek bir cümleyi Ahmet bey KESİNLİKLE SÖYLEMEDİ! Ne bu yayında ne bir önceki yayında! Hatta bu yayında siz bu cümlenizi bitirdikten sonra Ahmet bey kibarca araya girip şerhini düştü.
Özetlersem:
1- bir insan ateist ise ahlaksız olmak ‘ZORUNDA’ diye bir şeyi ne Ahmet bey ne ben söylüyorum.
2-eğer siz Ahmet beyin böyle söylediğini anlamış ve bu düşünceye tepki vermişseniz tepkinizde haklısınız! ANCAAAK!!! Böyle bir durumda Ahmet beyi hiç anlamadığınız ya da en azından yanlış anladığınız ortaya çıkıyor 😂 tercih sizin!
3- Kim ki bir insan ateistse ahlaksızdır namussuzdur yalancıdır diyorsa yanlış söylüyor yanlış düşünüyor demektir. Bir insan hem ateist olup hem de evrensel insan haklarına saygılı, evrensel olarak kabul görmüş ahlak kurallarına uyan birisi olabilir. Allah’a inanmaması onu bağlar bizi ilgilendirmez. Reyhan hanım Yazmıyacam yazmıyacam diyorum yine yazıyorum yaaa ama kabul edin çok iyi provoke ediyorsunuz 😂😂😂

Ответить
@selviboylumalyazmalm217
@selviboylumalyazmalm217 - 21.10.2024 09:46

BUGÜN BAYRAMMMMMMM...... TÜM ATATÜRKÇÜLERİ MUTLULUK SARDI. BAYRAKLARI ASTIKKKK... FETHULLAH GEBERMİŞ 🎉🎉🎉🎉🎉

Ответить