FETHULLAH GÜLEN'İN ÖLÜMÜ ve CEMAATİN GELECEĞİ

FETHULLAH GÜLEN'İN ÖLÜMÜ ve CEMAATİN GELECEĞİ

Dücane Cündioğlu

1 месяц назад

108,617 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@altaycogal113
@altaycogal113 - 27.10.2024 11:12

Bir kripto yahudi olarak HİZMET ettiği topraklarda, İslami usüllere göre değil, CIA+FBI usüllerine göre gömüldü. Layığını buldu. Cenazesine katılan vatan hainlerinin ve geçmişteki şerrrefsiz AKPMHP işbirlikçilerinin Allah belasını versin.

Darısı sümüklüyle aynı masada oturup nikah kıyan, sümüklünün uydurduğu kumpas davalarının savcılığına soyunan, sümüklüyü çok özleyip memlekete çağıran, kendisini BOP eşbaşkanı zanneden şerrefsizin başına...

Ответить
@TopalHamzaaa
@TopalHamzaaa - 27.10.2024 14:57

Teşekkür ederim.

Ответить
@sebahattinalan259
@sebahattinalan259 - 27.10.2024 15:46

Dücane Hoca : 17-25 Aralık tan sonra ne olacak...
Arkadaşın cevabı : Devlet onların hakkından gelecek.

Bence. Bu hırsızlık sistemi kıyamete kadar devam edecek.
çoluk çocuğun rızkını çalmaya devam edecekler .ülkeyi bir an önce terk etmemiz gerek.

Ответить
@yamakoslr
@yamakoslr - 27.10.2024 16:13

mümtazer türköne ile bir canlı yayın gelmez mi hocam?

Ответить
@iskenderyilmaz7699
@iskenderyilmaz7699 - 27.10.2024 18:02

Hz Peygamber’in savaşta geçirdiği toplam gün sayısı nedir? Ömrünü savaşlarla geçirmiş gibi anlatılan resmi müfredat tarihini referans vermeniz….

Hz. Muhammed’in katıldığı seferlerin süreleri:
 Bedir Savaşı (624): 2 gün
 Uhud Savaşı (625): 1 gün
 Hendek Savaşı (Ahzab Savaşı) (627): Yaklaşık 27 gün
 Hayber Seferi (628): Yaklaşık 20 gün
 Mekke'nin Fethi (630): 1 gün
 Huneyn Savaşı (630): 1 gün
 Tâif Kuşatması (630): Yaklaşık 15 gün
Savaşların aslında savunma savaşı olduğu da unutulmamalı.

Kavramsallaştırma bağlamdan hareketle yapılabilir mi?
Cemaatlerin, hatta dinin kendisinin siyasal olması zorlama bir kavramsallaştırma. Karpuz %99 su olduğu halde kimse karpuza su diyemez. Su değil de denemeyebilir. Ama tanımlamanın tersen yapılması doğru değildir.

İşid'in yaptığı herşeyin islamda olması!!!! Mevlanalar, Yunuslar ile İŞİD’i aynı kefeye koymak olur sizin dediğiniz! Nevrotik, travmatik insanların bir araya geldiği şeytani bir yapılanmayı İslam ile bağdaştırmak çok naif bir bakış!

15 Temmuz’u rejim jargonu ile tanımlamak insanı en hafif tabiri ile yandaş yapar. 10 senedir cemaati şeytanlaştıran bir koalisyon ve onun medyası var. Ülkeye yapılan kötülükten sonra, 15 Temmuz’da yapılan en büyük kötülüğün cemaate yapılan kötülük olduğunu görmemek için cemaate bir düşmanlığın olması gerekir. 2016 öncesi yandaş haberlere ve siyasi açıklamalara bakılması düşmanlaştırmanın altyapısının anlaşılması için yeterli olur.

Enkazı olmayan herhangi bir kişi var mı size göre? Neredeyse kanarya severler ‘’cemaati’’ kurulmasına bile karşısınız. Herkesin entelektüel olması gerektiğini düşünüyorsunuz herhalde.

Keşke özgür bir ortamda muhataplarınızla da konuşarak bazı yayınlar yapsanız.

Ответить
@Moto-Man-Lockman
@Moto-Man-Lockman - 27.10.2024 20:37

Esenlikler hocam. Vicdanlı,yol gösterici, aydınlatmaya yönelik bilgilerle,ne oldu ve ne olmalıyı çok güzel özetlediniz. Yani aydın insana yakışanı yaptınız. Din ve kafatası mantalitesinin sona ermesi umuduyla.... Teşekkürler.

Ответить
@HAKANRAY
@HAKANRAY - 27.10.2024 20:41

F gulen ,Seleme kadar bir durus ve onur sergileyemeden goctu..

Ответить
@atalayak19751975
@atalayak19751975 - 27.10.2024 21:04

Meseleye kendi dünyanızdan bakıp analız yapmıssınız . Maalesef cok yanlısınız var .Zaman gösterecek . Her degısıklık muhakkak yeni bir fazı netice verir . HE vefatı yeni faza gecistir muhakkak . Degısımın yenı dınamıkleri ne olacak nasıl olacak bunu anlamak zaman alacak . Görecegiz

Ответить
@atalayak19751975
@atalayak19751975 - 27.10.2024 21:08

Sunu arastırmanızı analızini yapmanızı tavsiye ederim . 100 bınlerce insan yüksek egitimli ve sadece 1% i kendisini görmüs nasıl olur bu baglılık veya bu baglıklık He nın sahısna degıl kuran ve sünnet yorumu ise bu mesele devam eder görecegiz . duygusal yorumlarınız Said Nursi ve He hakkında .

Ответить
@aliihsanakkoc7588
@aliihsanakkoc7588 - 27.10.2024 22:17

Ulan ulkeye sinavlarla kul hakkini ogreten bir cia destekli bir grup ne dinini yasayacak

Ответить
@mehmet.f
@mehmet.f - 28.10.2024 00:54

İslami hatta herhangi bir derneğin veya hareketlelerin topluluk-siyasi ayrımı yapılamayacağı ya da yapılamadığı fikrinize takıldım kaldım…

Ответить
@ustunask3807
@ustunask3807 - 28.10.2024 02:11

Evet İslam, siyasal bir yapıdır. Ama Makyavelizmi kabul etmez. İslam, siyasal iddiasını gerçekleştirmek için helali haram, haramı helal kılmaz. Zafere giden her yol mübah değildir yani...

Ответить
@Pammuh.Muallim
@Pammuh.Muallim - 28.10.2024 09:32

👍😡😡😡🤬🤬🤬

Ответить
@Pammuh.Muallim
@Pammuh.Muallim - 28.10.2024 09:37

Sizi dinledim hala anlayamıyorum cahil cühela bir adamın peşine nasıl takılırlar akademisyen iş adamı en azından benden daha akıllılardır. İmkansa dünya malına bu kadar tamah. Ben safım galiba.

Ответить
@langeredner
@langeredner - 28.10.2024 11:10

Fethullah güleni ve yetistirdigi insanlari kiskand7ginizdan dolayi hafife aldiginizi düsünüyorum. Bütün hayatiniz boyunca etkilediginiz insan sayisi 10 u gecmez. O ise anadoludan cikip milyonlari etkiledi. Dünyayi kapsayan bir hareket insa etti. Sizi türkce bilmeyen bir kisi dinledigini düsünmüyorum.

Ответить
@ladylion213
@ladylion213 - 28.10.2024 11:31

Sizi üniversitede ki hocamdan duymuştum sizi tanımıyorum ama yorumunuzu merak ettiğim için dinleyeceğim ve gerçek bir aydınmısınız yoksa sizde herkes gibi bir yorum mu yapacaksınız merak ediyorum.

Ответить
@AliBerber-nj7zo
@AliBerber-nj7zo - 28.10.2024 13:18

Kardeşim islamın şartı beştir ve bellidir ama efendim bu haini ilahlaştırmak nedir haşaaa efendimiz peygamberimiz sav efendimiz sahabilerinde bile böyle görülmemiş daha bunu niye bukadar konuşuyorsunuz anlamıyorum vaazlarında her ağlıyana inanıcakmıyız aklımızı peynir ekmekle yinedik çok şükür Bildiğimiz ALLAH birdir peygamberimiz Sav.onun kulu ve elçisidir bunu idrak edersek neala oyunu sahtekarlığı bırakın artık bırakın çünkü nediyor Pegamber sav. Son peygamberdir sav.

Ответить
@ahmetcansun3561
@ahmetcansun3561 - 28.10.2024 13:18

ŞAKA GİBİ!
Ankara 17. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki Genelkurmay Çatı Davası’nda çıkan karara göre "Yurtta Sulh Konseyi" diye bir şey yokmuş. Peki TRT de okunan bildiriyi kim yazdı, kim okuttu.
15 Temmuz yalanından sonra bazı kişiler toprağa gübre ve cehenneme odun olmak için ölecek...

Ответить
@harikaikili9520
@harikaikili9520 - 28.10.2024 16:06

NEKADAR DİNCİ VAR SA ANASINI SİLKEYİM.

Ответить
@rzvanylmaz1184
@rzvanylmaz1184 - 28.10.2024 19:24

Dücane atla git ne olduğunu kendin öğren uyduruk konuşmaların çok banal kaçıyor.Çayocağı müdavimi gibi oluyor.

Ответить
@prisonerspartacus1480
@prisonerspartacus1480 - 28.10.2024 19:28

🌸💮🌺🌼

Ответить
@hishamhisham2924
@hishamhisham2924 - 28.10.2024 23:20

Dücane bey size hocaefendinin kitaplarını okumanızı tavsiye ederim.

Ответить
@hishamhisham2924
@hishamhisham2924 - 28.10.2024 23:37

Ülkeyi soyan hırsızlar karınca incitmemiş insanlara terörist dedi, hapse attı, tecavüz etti, ülkeden kaçırdınız, açlığa mahkum ettiniz, meriçlerde öldürdünüz. Biz gittik, enkaz dediğiniz insanlar gittikleri ülkelerde gül fidanları dikmeye devam ediyor hiç merak etmeyin. Size tecavüzcünüze aşık olduğunuz ve tercih ettiğiniz o ülkede, sokaklarında hırsız, katil, soyguncu, tecavüzcü, sapık dolu olan, her an bir sapık tarafından öldürülme korkusuyla dolaştığınız cennet ülkenizde mutluluklar dilerim.

Ответить
@ahmeterdogan1116
@ahmeterdogan1116 - 29.10.2024 00:12

Sonuna kadar dinledim Yanalız hocam bugünki yönetime baskıcı demişsiniz bu olmamış dolaylı yoldan Reise diktatör demek istemişsiniz •Bence bunu düzeltin •

Ответить
@honesta3337
@honesta3337 - 29.10.2024 10:49

Fetöye güzelleme yapmak için gösterdiğiniz çaba fetönün yaptıkları zaten dinde vardı din zaten böyleydi demeye çalışmanız midemi bulandırdı

Ответить
@tahiraydin4198
@tahiraydin4198 - 29.10.2024 12:45

Dücane Bey, merhaba....sürekli hakkımızda propoganda yapılan bir iki mesele için yazıyorum size….bir esnaf olarak


1-

"30-40 milyar dolar" para bilgisi hiçbir bağımsızlığı kalmayan, medya denemeyecek uydu organizasyon havuzun uydurması. 15 Temmuz'dan önce okullar, üniversiteler, kaynak holding, Bankasya... İstikbal gibi büyük esnafların mal varlıkları bu rakama ulaşıyordur. İşte o varlıklar kendini islamcı, muhafazakar dindar olarak tanımlayan moğollar tarafından gasp edildi. Başka para yok. O nedenle yurt duşında zevki safa içinde yaşıyor dediğiniz kimse yok, en iyiler yine benim gibi olan bazı esnaf arkadaşlar. Eğer dediğiniz gibi olsaydı işte o zaman niza çıkardı. Selemeyi ne kada takip ediyorsunuz bilmiyorum artık, ama eğer bakıyorsanız tutarsızlıklarını ve yardıma muhtaç halini anlayacak kadar arif olduğunuzdan hiç şüphem yok. O nedenle 3-5 ilahiyatçıyı ( büyük kitle içinde azlığını ifade etmek için diyorum) geçmeyecek olan şu zarf saçmalığında bir zarfa ne koyulabileceğini düşünüyorsunuz da bunu banka hortumlamış insanlar mesabesinde ciddiye alıyorsunuz. Sizin de programlarda bahsettiğiniz ve zorluğunu dile getirdiğiniz 50-60 yaşından sonra dışarı çıkmış insanlar nasıl hayata tutunacak, onlara sahip çıkan insanlar ne kadar onurlu ise o zarfa mecbur olanlar bir da bir o kadar iki büklüm. Medyada yıllardır çıkan yalan haberler neticesinde ben gibi destek veren esnaf arkadaşları bu kadar akıl yoksunu mu görüyorsunuz da yapılan suistimallere tavır almayacağımızı düşünüyorsunuz. Para kazanmak o kadar kolay değil, viran olası hanede herkesin evladı ıyali, geleceğe ait endişesi ve de kötü günler için planı var. Bu yaşananlar hepimize ihtiyatlı olmayı ve yıllardır dinlediğimiz dünyayı kalben terk etme kespen değil ilkesini tam rehber edinmeyi öğretti. Lütfen kusura bakmayın , ama bir hitabet olarak alın bu yazacağımı. Paramızı sokağa atacak kadar salak değiliz. Sadece insan olmanın gereğini yapıyoruz.

2-

Şundan emin olun. Türkiye ve yurt dışındaki duruşuyla dışgüçlerden bağımsız tek cemaat Hizmet Hareketidir. Dış güçlerin en büyük maşası fark etmemiş olmazsınız Erdoğan'dır. Tek kelime bile onların sözünden çıkamaz. Cemaat biraz ABD güdümüne girseydi, az biraz o dış güçlerin maşası olsaydı ey ey ey diye höyküren Erdoğan hiçbir müessesenin yanından geçemez ve de tek bir Hizmet mensubuna dokunamazdı. Şu an dalından meyve toplar gibi yurt içinden ve yurt dışından insan koparıyor, siz hayatınızda hiç böyle terör örgütü gördünüz mü. Yada küçük kardeşinin odasına silah saklayan insanlarınki kadar dahi tüm yapılan aramalarda bir çakı bulundu mu şu ana kadar. Şunu keşke takdir etseniz, içimizde 3-5 peyinsiz vardır, olmaması imkansız ama Allah aşkına söyler misiniz bırakın dış güçlerin dümeninde olmayı, sizin zamanınızdaki ülkücüler kadar olsun şiddet yanlısı olsalardı, ülke bugün ne halde olurdu acaba.

3-

"FETÖ" Erdoğan ve usunu kaybetmiş Devlet ağzıdır. Bunu kullanmadığınız için teşekkürler.


Saygı ile...

Ответить
@ikelebek..
@ikelebek.. - 29.10.2024 13:54

Böylesi toplumumuzun iki sivri ucunun olduğu bir konuyu kimseyi incitmeden inceden inceden anlatmanız takdire şayan. Umarim bu konuda bahsettiğibiz ilgililer sizi dikkate alır.

Ответить
@sebihabozdag9728
@sebihabozdag9728 - 29.10.2024 15:46

Cok değerli Hocam, bence Kerbeleda Hz. Muhammed peygamberin soyu, kan bagi katledilip yok edildikten sonra islam dini diye bir sey de kalmadi. Ṣu an ki müslümanlik diye uygulanan sey emevi döneminin gelenekleridir. Yezid ve Mervan Kur,ani bile degistirdi.

Ответить
@hilalsueda4368
@hilalsueda4368 - 30.10.2024 01:10

Analizinizi %100 katılıyorum. İslâm siyasal ayrımı yoktur. Dinin kendisi bizzat siyasidir.

Ответить
@mehmetzubeyir1640
@mehmetzubeyir1640 - 30.10.2024 15:17

Hainler İçin yaşasın cehennem

Ответить
@mehmetzubeyir1640
@mehmetzubeyir1640 - 30.10.2024 15:19

Toprağı bol olsun Ateside Tabiki

Ответить
@mehmetzubeyir1640
@mehmetzubeyir1640 - 30.10.2024 15:25

Açık konuş sen ne saçmalıyorsun terör örgütü Feto Açık ve net

Ответить
@tsb8134
@tsb8134 - 30.10.2024 18:18

Hocam bende size katiliyorum,siyasallasmasi en ofkelendigim konuydu,dediniz ya tammm basaracakken basaramamayi hazmedemediler,peki basarilsa ne olurdu 17 25 aralik sonuc verseydi ne olurdu,tamamen siyasi bir hareket mi yoksa 2li biryandan egitim gonullusu biryandan siyasi kanadi olan bir yapi mi olurdu sizce

Ответить
@ekremkasm8216
@ekremkasm8216 - 30.10.2024 18:38

Kimi savunuyor Gavat münafıklar topluluğu

Ответить
@recepatabinen
@recepatabinen - 30.10.2024 18:45

Analiz bok gibi. Diyor ki bunlar savunma için kendilerini geliştirdiler saldırmayı bilmediklerimden dağıldılar. Fakat diğer tarafta bu teori ile saldırmayı bilmiyordu neden darmadağın etti. Çok saçma fantezi üretmiş

Ответить
@Moon34360
@Moon34360 - 31.10.2024 04:08

Hizmetin yurtdışındaki olullarında yıllarca öğretmenlik yaptım.Bu videonuzu 3 kez izledim.Geri alıp izlediğim kısımlarda oldu.Dediğiniz gibi Fethullah Gülen ölünce evet tuhaf bir rahatlama yaşadım elbette.Fakat sizlerinde söylediğiniz gibi ki eğer tabansak yurtdışında benim gibi binlerce arkadaş var Fetullah Gülenin ölümünü normal karşılayıp günlük işine gücüne bakan.Hiçbir zaman ilahlaştırmadık onu.Çünkü biz onu zaten görmedik konuşmadık beraber vakit geçirmedik.Fikirlerini ve düşüncelerini sevdik.O öldü evet ama fikirler ölmedi.Taban olarakta kastettiğiniz politbüroyuda buralarda kimse sevmiyor.Fakat şu var bizim gibiler basit birer öğretmendik.İşimiz elimizden alındı ve ailemizi helal ve yasal bir şekilde geçindirmemiz gerekiyor.Çalışmamız iş bulmamız gerekiyor.Hayatın temel gerçekleri tüm çıplaklığıyla devam ediyor burda da olsak.

Ответить
@mrbbbbb-s2r
@mrbbbbb-s2r - 31.10.2024 18:45

Güneş gibisiniz ışığınızla aydınlanacaklar için lütfen yayınlarınıza devam ediniz. sayenizde bakış acımız değişiyor. bazı yayınlarınızı defalarca izliyorum. Çıkar gruplarına üye olan, birey olamayan, duvarlarını kıramayan, çıkarlarına ters düşen kişilerin lafları canınızı sıkmasın.

Ответить
@mrbbbbb-s2r
@mrbbbbb-s2r - 31.10.2024 19:12

Dücane bey tam bir gamer çıktı ya yaşınızı göz önüne alınca gerçekten inanılmaz adamsınız. şaşırtıyorsunuz bizi

Ответить
@yesimaktas3664
@yesimaktas3664 - 31.10.2024 20:02

Bu sözleriniz terörist örgüt ve İmralı'da ki için de geçerli mi

Ответить
@hayatabaglan4841
@hayatabaglan4841 - 01.11.2024 21:56

Uyumadan dinledim ve çok rahatladım Dücane cündioglu dinlerim ardından savaş genç dinlerim ve beni çok bilgilen diriyor lar 🎉❤

Ответить
@selaminb4624
@selaminb4624 - 02.11.2024 12:08

🙏

Ответить
@rustualtili
@rustualtili - 02.11.2024 17:32

Dücane Cündioğlu: Ya Hayyu Kayyum’ la başlayış yolda dosdoğru gidemeyip yolun ortasında büyük karanlığa savruluş . “İki Can” ahkine ah Selahattin amcacım hem de ne ah.

Ответить
@NT-ds8ic
@NT-ds8ic - 02.11.2024 20:02

İLKOKULU BİLE BİTİREMEYİP 3DEN TERK ETMİŞ BİR ZIRCAHİLİN PEŞİNDEN GİTMEYE AR EDER İNSAN. ALLAH AKIL FİKİR VERSİN.

Ответить
@gulizarcineviz726
@gulizarcineviz726 - 02.11.2024 21:18

Tayyip Bey konusunda size katılamayacağım. Belediye başkanlığından beri hem kendisini hem onu daha sonra yarı yolda bırakacak yola çıktıklarını hem ona muhalefet edenleri izleyerek, gözleyerek, anlamaya çalışarak yaş farkı çok olsa da bir nevi kendisiyle beraber büyüdük. Tabii ki hataları var ve hatalarından lâ yüsel değil ancak karizması ya da gücü edilgen, piramidin altındakilere bağlı veya büyüklüğü ekibinden menkul biri değil. Onca yolu vefayla, vefasını göstere göstere yürümüş, cezasını göre göre kırılmıştır. Kendisiyle beraber yoldaşlarını, refiklerini yani en sevdiği yol arkadaşlarını da büyütmüş fakat her biri oturdukları makamı kütlesel olarak doldurmuş hacimsel olarak boş bırakmıştır. Nefis de boşluk kabul etmez. Hele açsa daha haris olur daha yok mu der durur, insanı hırsla iter durur.
Tayyip beyin büyüklüğü piramidin gediklerini tamir ermesinden ya da bir piramit inşa edebilme kabiliyetindendir.
O iyi, doğru, adil ve müşfik oldukça rüştünün karşılığını kalbi ayna gibi olan halkta yine olacaktır diye düşünüyorum. Çok yoruldu, çok yordular. Can’ım ülkemin küfesini ondan başka taşıyabilecek başka biri daha gelir mi pek sanmıyorum 😔 Burada maksadım onu kutsamak değil. Belki arkadaşlarından göremediği vefayı vefa olarak gıyabında göstermek. Siyaset figüranları öğütür, figürleri büyütür.

Ответить
@kaydagecsin53
@kaydagecsin53 - 04.11.2024 16:16

Ne kadar eksik bir okuma. Ergenekon, Balyoz davalarında astığım astık kestiğim kestik diye hareket adamların, ele geçirdikleri yerlerde başkalarını en kısa sürede tasfiye eden adamların 17-25 Aralık sürecinde ilk defa savunmadan saldırıya geçtiğini iddia etmek tam anlamıyla saçmalık...
2. Zaten Amerika tarafından biçimlendirilmiş bir yapının şimdi başkalarının güdümüne girme "tehlikesi"inden bahsetmek de gerçekten bu işlere ne kadar uzak olduğunu gösteriyor.
İslam'ın Mekke-Medine döneminin okuması da bu konuları zihninde ne kadar yüzeysel oturttuğunu göstermiyorsa tam anlamıyla manipülasyon yaptığın anlamına gelir.
Karizmatik liderlikten bahsederken es geçtiğin, aklına gelmeyen isimler de çok manidar. Hep projeksiyonu tek tarafa tut sen aslanım. Okumaların da bundan dolayı hep eksik ve yüzeysel olacak. Liselilere ve aklı liseli kalmışlara yol göstermeye caka satmaya devam...

Ответить
@SA-lm5yt
@SA-lm5yt - 04.11.2024 19:57

Iman, hayat, akyol diyor bediuzzaman. Siyaset olmadigi baska parti siyaseti baska diyor sanki.

Ответить
@nurullahozturk1209
@nurullahozturk1209 - 08.11.2024 00:36

Teşekkürler. Seviyeli, vicdanlı, akıllı , insani bir yayın olmuş.

Ответить
@zelionUSA
@zelionUSA - 08.11.2024 19:58

Dücane bey genel olarak iyi niyetli bir çözümleme. Küçük bir katkıda bulunmak istiyorum. Hanım Büşra Erdal hanımın yaptığı bir yorumdan yola çıkarak yapılacak bir yorum cemaatin sesssiz çoğunluğunun durumunu çok açıklamaz diye düşünüyorum. İşin doğası gereği sosyal medyada sesini duyduğunuz insanların cemaatin çoğunun düşüncelerini temsil ettiğini sanıyorsunuz ama bu oldukça yanıltıcı....

Ответить
@derlerki
@derlerki - 17.11.2024 21:00

Hocam belgesel önerileriniz için teşekkür ederim. Among the Believers 2015 Yapımız Pakistan Kızıl Medreselerini anlatan harika bir belgesel. İzlmediyseniz ısrarla :) tavsiye ederim.

Ответить
@sevketoztunc9582
@sevketoztunc9582 - 24.11.2024 20:20

2014 senesinde Afrika'da bir ülkeye gittim şirketin işleri için. Orada 16 kolej, 1 üniversite ve 1 hastaneleri vardı. Bu örgütle işim olmadı ama çoğu yerde karşıma çıktılar. Kolejlerinin olmadığı bir eyalette Urfalı edebiyat öğretmeni ibrahim ile tanıştım. Hocam kolejiniz yok, burda sizin ne işiniz var dedim. Kendi kolejlerinde okuyan 7 tane Nijeryalı öğrenciye abilik yaptığını söyledi. Bu çocuklar hristiyandı aslında. Onlara nasıl abilik yapabilirsin ki değil mi. Ama çocukların babalarının ülke yönetiminde söz sahibi olduklarını öğrenince anladım ne yapmak istediklerini. Çünkü dertleri din değildi. Din göstermelikti. Dert güçtü. Okullarının olduğu ülkelerde kaliteli eğitim vererek zeki zengin çocukları yada devlet erkanının zeki çocuklarını sarıp sarmalayıp sonrasında o devleti yönetmeyi hedefliyorlardı. Bunu ibrahim hoca ile diyaloğumda daha iyi anladım. Bizde de aynı şeyleri yapmadılar mı.

Ответить